Frakt & Retur

Ångerrätt, retur & byte

Ångerrätt

Du har alltid ångerrätt i 14 dagar i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftningen. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Belle Shoes detta inom 14 dagar från det att du eller ett ombud till dig tagit emot den beställda varan (ångerfristen). Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum du hämtat ut din vara. Varan ska skickas väl emballerad till vår adress som du hittar här.  För mer information om din ångerrätt, se våra allmänna villkor här.

Så här gör du vid Retur / Byte eller Reklamation på vår webbshop

1. Läs igenom och fyll i Returnotan (lappen som ligger i ditt paket tillsammans med följesedel och returetiketten). Var noga med att fylla i ordernummer samt om det gäller Retur / Reklamation eller Byte. Vid byte skriver du även vad du önskar byta till – glöm ej att ange vilken vara det gäller samt storlek och färg.

2. Lägg returnotan tillsammans med det du ska returnera. Använd samma paket eller påse som du fick dina varor i och förslut på nytt. Du kan självklart använda en annan förpackning om du vill.

3. Klistra returfraktsedeln (som du också fick med i paketet) på paketet och lämna till din närmaste DHL Service Point, förslagsvis där du hämtade ut ditt paket.

4. Vi kommer att debitera dig returportot på 79 kr när vi tar emot ditt paket. Detta gäller inte reklamationer eller byten.

5. När vi tagit emot och registrerat dina returnerade varor så kommer vi att betala tillbaka pengarna till dig om du ansökt om retur eller skicka ut en ny vara om det gäller byte.
Vid fler frågor ber vi er att kontakta vår kundservice på telefonnummer: 08-660 1474

Alla returer debiteras för retursedeln på 79 kr. Byten och reklamationer är kostnadsfritt.

Ej utlösta paket

Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från DHL Service Point förbehåller vi oss rätten att debitera dig 120 kr för de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur samt hanteringskostnad.

Frakt
Alla våra paket skickas med DHL och levereras till din närmaste Service Point. Vilken Service Point som ditt paket skickas ut till är baserat på det postnummer som du angav vid din beställning. När ditt paket har anlänt till ditt ombud aviseras du via sms. Kontrollera att telefonnumret är rätt.  Du kan även enkelt spåra ditt paket med sändningsnumret som du fått via mail. Det gör du via DHL´s hemsida. Belle Shoes har en fast fraktavgift på 59 kr för alla ordrar.

Leveranstid
Vi har en leveranstid på 2-4 arbetsdagar från det att du lagt din beställning. Varor skickas max 3 dagar efter att beställningen godkänts. Leverans till ditt ombud sker normalt inom 1-4 arbetsdagar.

Beställningar som läggs under fredag, lördag och söndag packas och skickas iväg under måndagen.

Kundtjänst 

Vi eftersträvar att svara på alla ärenden som inkommer, dock senast inom 24 timmar helgfria vardagar. Vid brådskande ärenden som exempelvis att avbryta en order hänvisar vi till kundtjänst via telefon på 08 660 1474, helgfria vardagar mellan kl 09-14.